سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حجم مبادلات ایران و عراق با احتساب ترانزیت و گردشگری 12 میلیارد

وزیر اقتصادعصر روز شنبه این سخنان را پس از مذاکره 100 دقیقه ای با همتای عراقی خود ایراد کرد، افزود: در این جلسه روابط جاری و اقتصادی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و درباره برخی مشکلات و محدودیت ها در روابط تجاری و مبادلات بانکی و سرمایه گذاری صحبت کردیم و راه حل هایی برای حل آن ها ارائه شد.

 

وزیر اقتصاد با بیان اینکه حجم مبادلات ایران و عراق با احتساب ترانزیت و گردشگری 12 میلیارد دلار است، گفت: امکان رساندن این رقم به 20 میلیارد دلار به سادگی ممکن بوده و در آینده نزدیک به این هدف خواهیم رسید.

 

به گزارش تسنیم، عصر روز شنبه که این سخنان را پس از مذاکره 100 دقیقه ای با همتای عراقی خود ایراد کرد، افزود: در این جلسه روابط جاری و اقتصادی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و درباره برخی مشکلات و محدودیت ها در روابط تجاری و مبادلات بانکی و سرمایه گذاری صحبت کردیم و راه حل هایی برای حل آن ها ارائه شد.

 

وی با بیان اینکه در این مذاکرات درباره سه موافقتنامه پایه ای همکاری های گمرکی، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و سرمایه گذاری خارجی بحث شد، افزود: فردا (یکشنبه) بخشی از این اسناد به امضا خواهد رسید.

 

طیب نیا با بیان اینکه مذاکراتی میان بانک های مرکزی دو کشور صورت گرفته است، گفت: در جلسه روز شنبه تأکید شد که این مذاکرات ادامه یابد و در آینده نزدیک عملیاتی شود.

 

در این دیدار هوشیار زیباری وزیر دارایی عراق نیز ضمن ابراز خوشنودی از سفر به تهران و دیدار با همتای ایرانی خود گفت: در این نشست درباره مسائل مختلف اقتصادی از جمله سرمایه گذاری و تسهیل در مبادلات تجاری بحث شد و همچنین امکانات همکاری های دو کشور را برای ارتقای سطح مبادلات اقتصادی بررسی کردیم.

 

طیب نیا گفت: امیدواریم این سفر نتایج عملی در جهت توسعه روابط دو جانبه ایران و عراق داشته باشد.